Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?

    jutro jestem na helu, to jak cos to moglbym podskoczyc na jakis spocik w trojmiejskich okolicach o ile cos bedzie
    TDI 205PS
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #2
    Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?

    Hmmm.... mam taki dylemat.

    Poniewaz przebieg mojego zawieszenia jest juz spory, to chcialbym je zmienic przy okazji najblizszej wymiany kol na letnie, zeby nie odkrecac po dziesiec razy srub (moje felgi zle to znoszą). :?
    Normalnie zalozylbym seryjny zawias, ale jak sie ostatnio przejechalem prawie nowa Octavia, to sie zalamalem - ten samochod sie kladzie bokiem na drodze. :shock:
    Nie bardzo mi sie usmiecha zakladac takie cuś, bo bede mial gorzej niz jest teraz.

    Dlatego chcialbym zalozyc cos nieseryjnego, co jakos sie trzyma, ale nie telepie.

    Prowadzilem auto na B6 i raczej odpada - auto wcale nie prowadzi sie dobrze, a wszystko wali w srodku jakby sie jechalo kartoflakiem. Mysle wiec o czyms delikatniejszym. Generalnie ma nie szarpac, bo samochodem bedzie jezdzila matka z dziecmi i nie chce, zeby sie wnerwiala, ale nie chce tez tancowac po drodze jak bede jechal nim w jakąś trasę.

    Macie jakies pomysly?
    TDI 205PS

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      MiKruS, ciżka sprawa, żeby znaleźć kompromis.
      Wydaje mi się że w tej sytuacji Gwint był by dobry, ale cena pewnie też niemała.
      Luca ma obniżone zawieszenie plus Kayaba...cegła na drodze :twisted:
      Ja wchodzę w ten sam zawias, ale w twoim przypadku będzie cięzko.
      Jest to przykre, ale prawdziwe że zawias w Octavce to Kibel nr1 ( a szukanie złotego środka może być trudne)

      Pzdr.
      Tymon
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Zamieszczone przez Tymon
        ciżka sprawa, żeby znaleźć kompromis.
        Wlasnie tego sie boje.

        Jezdzil ktos Golfem V GTI? Albo BMW 1? Jakby mozna bylo cos takiego zrobic, to byloby idealnie... :lol: :lol:
        Marzenie scietej glowy... :|
        TDI 205PS

        Komentarz

        • bernardo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1083

          #5
          Mikrus ja jestem świeżo po wymianie serii na amory plug&play Kayaba i sądzę, że kompromis o którym mówisz w moim odczuciu został osiągnięty. Na tył (mimo, że mam HB) mam założone amory od kombi. Jak na razie różnica nieporównywalna do serii k Nie wyrzuca na zakrętach i kółka się kleją do gruntu i jest komfortowo.
          Zresztą jak chcesz to się możesz poturlać moją rakietą w tym stanie i sam ocenić.
          Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to seryjnie swego czasu do audic wrzucali Kayaby.
          Dla mnie B6 też są lekko za twarde.
          aczkolwiek...
          NajtFukinPatrol North-West
          Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
          WhitePride :smokedevil

          6,92 s do setki by DGW

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez bernardo
            Zresztą jak chcesz to się możesz poturlać moją rakietą w tym stanie i sam ocenić.
            Z milą chęcią!!!
            Dzieki serdeczne za propozycje. ops:

            Wysle priv.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              MiKruS, zawieszenie bilstein b8 i sprezyny od rs jest w miare komfortowo

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez djczas
                MiKruS, zawieszenie bilstein b8 i sprezyny od rs jest w miare komfortowo
                Stasek... skoro napisał, że na B6 jest za twardo to nie bardzo rozumiem co Twoj post miał na celu :roll:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • BioBogon
                  Elegance
                  • 2005
                  • 921

                  #9
                  Zamieszczone przez bernardo
                  Mikrus ja jestem świeżo po wymianie serii na amory plug&play Kayaba i sądzę, że kompromis o którym mówisz w moim odczuciu został osiągnięty. Na tył (mimo, że mam HB) mam założone amory od kombi. Jak na razie różnica nieporównywalna do serii k Nie wyrzuca na zakrętach i kółka się kleją do gruntu i jest komfortowo.
                  Zresztą jak chcesz to się możesz poturlać moją rakietą w tym stanie i sam ocenić.
                  Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to seryjnie swego czasu do audic wrzucali Kayaby.
                  Dla mnie B6 też są lekko za twarde.
                  A który konkretnie model tej Kayaby? Jakiś specjalny czy zwykły zamiennik seryjnych amorów?
                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    MisiekWAW, nie do czytałem mam dzis majaki przed oczyma chory jestem

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      MiKruS, Szukac tylko jakis sztywniejszych amorow, ew isc w springi od RS-a jest sztywniej, ale ciagle komfortowo.

                      Co do BMW1 to ja jestem ciekaw jak jest na B6 bo dla mnie to BMW ze wzgledu na tylny naped przy pokonywaniu poprzecznych nierownosci to jest cegla w polaczeniu z tymi oponami run flat.

                      Golfem V GTI nie mialem przyjemnosci jezdzic, ale juz seryjne zawieszenie w OII ma duza roznice od OI
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • bernardo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1083

                        #12
                        Zamieszczone przez BioBogon
                        A który konkretnie model tej Kayaby? Jakiś specjalny czy zwykły zamiennik seryjnych amorów?
                        Tak dokładnie są to amory Exel-G Twin Tube Gas - krótki opis
                        z numerami katalogowymi odpowiednio:
                        334812 na przód
                        343298 na tył
                        aczkolwiek...
                        NajtFukinPatrol North-West
                        Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                        WhitePride :smokedevil

                        6,92 s do setki by DGW

                        Komentarz

                        • adam_was
                          Drive
                          • 2005
                          • 63

                          #13
                          Jak mi sie seria posypała to załozyłem Sachsa Adventage. Poprawiło sie, i pod wzgledem prowadzenia i komfortu. Jak dla mnie obnizanie auta na nasze wertepy nie wchodzi w grę.

                          Komentarz

                          • Tymon
                            RS
                            • 2004
                            • 2970

                            #14
                            hm... mnie zastanawia ta opcja z Kayaby Ultra SR.
                            Ciekaw jestem jak się będzie zachowywać. :roll: i czy podejdzie do skodiny

                            Pozdrawiam
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #15
                              A moze sprobowac Koni Sport (zolte) z regulacja tlumienia w zakresie beton - sportowy komfort? Mialem kiedys taki zestaw (co prawda w innym aucie niz octa ale swietnie sie spisywal z seryjnymi springami)
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Dzieki Panowie za sugestie.

                                Moze jeszcze doprecyzuje o co mi dokladnie chodzi. Samochod swoj traktuje jako dupowoz i auto rodzinne - nie scigam nim sie na ulicach ani tym bardziej na torze. Nie jestem jednak spiacym krolewiczem na drodze, wiec wlasciwosci trakcyjne maja dla mnie spore znaczenie, ale jednak nie za wszelka cene.

                                Teraz:
                                Z B6 IMHO jest ten problem, ze wcale auto nie prowadzi sie jakos nadzwyczajnie, natomiast wystepuje efekt trzęsidupy. Czyli cala buda sie telepie, stuka, puka, itd. Przynajmniej takie odnioslem wrazenie. Nie bawi mnie to.
                                Dla mnie samochod moze byc nawet bardzo twardy, ale wazne zeby nie trzasl pasazerami.

                                Podobny efekt jest w seryjnej Ibizie Sport. Auto trzesie jak jasna cholera, a w zakretach i tak sie kladzie... :?
                                A juz np. ŚP Yasieq zalozyl do tej samej Ibizy zestaw, na ktorym samochod prowadzil sie o niebo lepiej, a drgan nie bylo takich duzych jak na serii.

                                To samo jest we wspomnianym GTI i BMW1 - samochody sa twarde kiedy trzeba, a nie caly czas.

                                Moja wiedza w temacie zawieszen jest znikoma - poprostu postaram sie pojezdzic roznymi zestawami i pomysle co zrobic.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  to chyba bys musial przelozyc jakis zestaw z golfa lub Toledo te auta sa troche mniej przechylajace sie a nie wiele mniej konfortowe . Jezdzilem ostatnio Toledo 2004 wlasnie Tdi i dokladnie w tym modelu wyczywalna jest mniejsza tendencja do przechylania sie auta w zakretach!
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • Zibi
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 491

                                    #18
                                    Hello

                                    Po pierwsze chcialbym ci pogratulowac dosc trudnego a jednoczesnie ciekawe tematu.
                                    Po drugie wg mnie na komfort i sprawnosc zawieszenia wplywaja oprocz amorow i sprezyn rowniez takie elementy jak opony, rozporki, stabilizatory i gumy przy nich.

                                    Moze odpowiedzia na twoje problemy beda jakies amory z regulowana twardoscia (koni sport, bilsteiny b6, etc)
                                    plus rozporka i powerflexy.
                                    Powerflexy beda zapobiegac plywaniu, rozporka przechylom bocznym
                                    a amortyzatory dostroisz tak, zeby bylo w miare pewnie, lecz bez ryzyka wypadniecia plomb.

                                    Najlepsze rozwiazanie do experymentow z zawieszeniem to bylby gwint z regulacja wysokosci i twardosci. Niestety Bilstein nie ma w ofercie dla Skody Octavii Combi B16PSS9.
                                    H&R ma jakis gwint z komfortowymi amortyzatorami i obnizeniem 30 mm - ciekawe jaki bylby efekt czegos takiego.

                                    Co do fajnych rozwiazan stosowanych w innych autach:


                                    Ewentualnie jest jeszcze:
                                    Find the right air suspension, tow kit, and custom vehicle part. Browse thousands of American-made products, or contact our Arizona-based sales team for the perfect fit for your ride. We have over two decades of customizing air bag suspension kits for every make and model. Chat or call our US-based team today.

                                    ale bylby szal na spotach :diabelski_usmiech

                                    Pozdrawiam
                                    Zibi

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Chyba bedzie Ci sie ciezko zdecydowac kazdy cos innego radzi.
                                      Bylem przekonany do tych B6 ale jak sie na nich twardo jezdzi a i tak sie auto przechyla to juz sam nie wiem! Moze ktos napisze jak to jesy z tymi Bilstainami B6 da sie je regulowac bez zdejmowania kol?
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #20
                                        Zibi, Powerflexy raczej nie maja zbyt dobrego wplywu na komfort jazdy. Podobno poteguja efekt rozklekotania samochodu. Ale rzeczywiscie masz racje - to wszystko do kupy powinno dac efekt, tyle, ze to juz rozwiazanie wysokonakladowe, ktore nie ma sensu w moim przypadku.

                                        I tak zle i tak niedobrze... :lol:

                                        rafalus, B6 to dobre amorki. Po prostu mi nie pasuje, ale moja opinia prosze sie nie sugerowac. Kazdy ma swoje prefernecje - najlepiej samu wyprobowac.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          A rozwiazanie typu, sprezyny Eibach plus ori amory, brales cos takiego pod uwage. Podobno zdecydowanie lepiej niz seryjne bujadla :twisted:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Zibi
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 491

                                            #22
                                            Mikrus - niestety kompleksowe rozwiazania nie sa tanie :?
                                            Wczoraj przegladajac sr.pl i dzial o jezdzie po zakretach natknalem sie na opinie, ze miekkie sprezyny i twarde amory to moze byc niezle rozwiazanie.

                                            Moze wiec wymienic sprezyny nieciezarowkowe do Combi i tak jak poprzednio jakies amory o regulowanej sile tlumienia.

                                            Co do powerflexow i wiekszego rozklekotania to chyba chodzi o wymiane poduszki pod silnik - to w TDI to moze rzeczywiscie dac hardcorowy efekt

                                            Pozdrawiam
                                            Zibi

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              A rozwiazanie typu, sprezyny Eibach plus ori amory, brales cos takiego pod uwage. Podobno zdecydowanie lepiej niz seryjne bujadla :twisted:
                                              wiesz co... wszystkie opinie ktore znam, ludzi ktorym zalezy na prowadzeniu a nie na wygladzie, mowia ze na seryjnych amorach (w przypadku Octavii bardzo miekkich) i sprezynach obnizajacych auto prowadzi sie "jak dziwka" (cytujac jedna z wypowiedzi ktore pamietam, Ukiego chyba :szeroki_usmiech )

                                              [ Dodano: Czw Mar 09, 2006 09:54 ]
                                              Zamieszczone przez Zibi
                                              Powerflexy beda zapobiegac plywaniu, rozporka przechylom bocznym
                                              rozpórka nie zmniejsza przechyłów zawieszenia :!: :!: :!: za to odpowiadają głównie sprężyny :idea: rozpórka usztywnia konstrukcję nadwozia a nie zawieszenie
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Panowie ,a sportowy stabilizator co daje ? :roll: Gdzie widzialem ze sprzedaja takie do golfow 4 i sie tak zastanawiam co by wymiana tego dala :roll:
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • Aligator
                                                  Ambiente
                                                  • 2004
                                                  • 162

                                                  #25
                                                  Też borykam się z podbnym dylematem co Mikrus.
                                                  Aktualnie jeżdzę na B8 i sprężynach -30 i nie jest może jakoś tragicznie twardo, ale zdecydowanie za nisko. Mam też dziwne wrażenie że auto od czasu montażu zeszło jeszcze sporo w dół... Teraz myślę o sprężynach z RS-a oraz B6, zawsze jeśli okażą się za twardę można je troche zmiękczyć w Zerkopolu.
                                                  Mikrus, jeśli auto ma być typowym dupowozem to pomyśl może o sprężynach RS oraz B4, są dużo sztywniejsze niż oryginały i dają wg mnie super komfort, chyba nawet lepszy niż seria. Zrobiłem na takich 70 tys i byłem bardzo zadowolony, niestety na seryjnych sprężynach.
                                                  www.dynosoft.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...